اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

اولسان سرسخت در برابر پرسپولیس| ببر کره‌ای را بشناسیم

  • کد خبر: ۵۲۷۰۳
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
اولسان سرسخت در برابر پرسپولیس| ببر کره‌ای را بشناسیم
اولسان، حریف قدرتمند پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار است آخرین رقیب شاگردان گل محمدی برای شکستن طلسم جام آسیایی سرخپوشان باشد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ تماشاگران فوتبال ایران و به‌طور‌ویژه هواداران تیم فوتبال پرسپولیس بی‌صبرانه در انتظار ۲۹‌آذر و حضور در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا هستند. حریف سرخ‌پوشان در این بازی اولسان‌هیوندای کره است؛ تیمی که سال گذشته عنوان نایب‌قهرمانی کی‌لیگ و جام حذفی کره را به خود اختصاص داد. ورزشگاه الوکره قطر از ساعت‌۱۵:۳۰ شنبه در انتظار تقابل ۲ قدرت شرق و غرب آسیاست تا یک تیم در پایان این بازی، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
این تیم که ۳۷ سال از تأسیس آن می‌گذرد، تا‌به‌حال ۲ عنوان قهرمانی لیگ کره‌جنوبی، یک عنوان قهرمانی جام حذفی، یک سوپر‌جام کره‌جنوبی و یک عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود د‌ارد.

خط حمله اولسان، نقطه قوت کره‌ای‌ها

اولسان هیوندای که به ببر‌های کره مشهور است، با سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در این مسابقات شرکت کرده است؛ رقیبی که قدرتمندانه حریفان خود را شکست داد و با بازیکنان ملی‌پوش پرشمار، خود را یک مدعی جدی معرفی کرد و در‌نهایت به فینال رسید. آبی‌پوشان در مرحله یک‌هشتم نهایی، ملبورن‌ویکتوری استرالیا را ۳‌بر ۰ شکست داده و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۲‌بر ۰ از سد بیجینگ‌گوان گذشتند. دیدار نیمه‌نهایی مقابل ویسل‌کوبه ژاپن هم ۲‌بر ۱ به سود این تیم به اتمام رسید تا در‌نهایت با ۲۱ گل زده و تنها ۶ گل خورده از ۹ بازی، حریف پرسپولیس در فینال شود.

۴ ستاره خارجی، ستون‌های اولسان

نماینده کره‌جنوبی از ۴ بازیکن خارجی بهره می‌برد که «بیورن یانسن»، ملی‌پوش نروژی، با سابقه بازی در دن‌هاخ و آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ، مشهورترین آن‌هاست. «جیسون دیویدسون»، ملی‌پوش استرالیایی، با سابقه بازی در وست‌برومویچ، هادرسفیلد انگلیس و خرونینخن هلند و «جونیور نگرائو» از برزیل نیز ۲ خارجی دیگر این تیم هستند که ستون‌های اصلی اولسان را تشکیل می‌دهند. «دیو بولتوش»، مدافع سی‌ساله و هلندی، که سابقه بازی در هیرنفین هلند و نورنبرگ آلمان را دارد نیز یکی دیگر از ستاره‌های تیم اولسان است. تیم اولسان در مرحله گروهی با ۱۴ گل زده و ۵ گل خورده، قدرت خط حمله خود را نشان داد.

اولسان با تمام قوا به میدان می‌آید

کیم کی‌هی، مدافع اصلی اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی که نقش مهمی در موفقیت این تیم داشته، در دیدار با ویسل‌کوبه ژاپن مصدوم شده است و حضور او در مقابل پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سایر بازیکنان اولسان برای این مسابقه مشکلی ندارند و به نظر می‌رسد مربی این تیم برخلاف همتای پرسپولیسی خود، با ترکیبی کامل در این مسابقه به میدان خواهد رفت. غیبت وحید امیری، عیسی آل‌کثیر و احسان پهلوان در کنار نبودن شجاع خلیل‌زاده، به‌طور‌قطع ضربه سنگینی به نماینده کشورمان در این بازی وارد خواهد کرد.

کفه ترازوی آمار به سود کره‌ای‌ها

آمار بازی‌های مستقیم نماینده‌های ایران و کره در لیگ قهرمانان، کفه ترازو را به‌سمت حریف سرخ‌پوشان سنگین‌تر کرده است. تاکنون تیم‌های ایرانی و کره‌ای در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در قالب فعلی و قدیمی، ۱۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران ۴ پیروزی بوده است، تیم‌های کره‌ای ۷ بار برنده شده‌اند و ۳ بار نیز نتیجه بازی‌های ۲ تیم مساوی شده است. دیدار استقلال و اف‌سی‌سئول، آخرین مصاف تیم‌های ایرانی و کره‌ای بود. بازی رفت ۲ تیم در کره‌جنوبی با ۲ گل به سود اف‌سی‌سئول به پایان رسید و در بازی برگشت نیز نتیجه تلاش ۲ تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا نماینده ایران در آن بازی از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

کری سرخابی، کره‌ای‌ها را شوکه کرد!

بعد از فینالیست‌شدن اولسان، هواداران استقلال به صفحه اینستاگرام این تیم رفته‌اند و برای حریف کره‌ای پرسپولیس آرزوی موفقیت در دیدار فینال کرده‌اند. این اتفاق از دید صفحه توئیتر هواداران اولسان دور نمانده و این صفحه نوشته است که طرف‌داران تیم استقلال نه‌تن‌ها منتظر قهرمانی اولسان در فینال آسیا هستند، بلکه برای این تیم صفحه اینستاگرام نیز درست کرده‌اند. پیام‌های بی‌شمار طرف‌داران استقلال و پرسپولیس در صفحه اینستاگرام باشگاه اولسان، نکته دیگری است که صفحه توئیتر هواداران این تیم به آن اشاره کرده و این صفحه اسکرینی از پست اینستاگرامی منتشر کرده که بیشتر از ۵۸۰۰ کامنت داشته است؛ پستی که تا هنگام تنظیم این خبر، نزدیک به ۷۵۰۰‌کامنت برایش منتشر شده است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->